Fisherman's village

Hej bloggen!

Klockan är halv 11 på kvällen här och vi har nyss kommit hem från en kväll i Fisherman's village som ligger här på Bophut beach. Det är fredag idag vilket betyder walking street, inga bilar får köra på gatan utan den är istället full av små stånd så mycket shopping blev det.
Började med middag på Smiling Elephant.

BBQ Chicken för mig med sallad vid sidan av...
... och pontus tog det dyraste på hela menyn för ca 300 svenska kronor.
Efter mycket shopping (för lite pengar) så var det dags att ...
... Fylla på magen igen med världens godaste Banana-Nutella pancake från ett stånd på gatan.
Påvägen hem på stranden höll vi på att gå rakt in i en monstermanet som spolats upp från havet.

Har haft en jättetrevlig mat och gjort jättemånga shoppingfynd och solen har skinit hela dagen trots att yr sagt att det skulle regna så jag är jätteglad.

Poss o kram!!

Ban Po Beach

Hejhej bloggen!
Har kommit hem från stranden och sitter i sängen nyduschad. Har även hunnit med en thaimassage och det känns som att jag går/sitter på nålar. Armbågar, fötter och jag vet inte vad. Hon hoppade seriöst på mig. Stranden var jättehärlig och utan turister så vi var nästan helt själva förutom en tant med glittrigt hår och jääättebomber som rockade rockring, haha!

Favoritsysslan på standen när man inte spelar strandtennis eller volleyboll

30 december, 2011

Godagens!
Vet att alla förmodligen sover nu men här är klockan typ 9 och solen skiner!!! Igår åt vi en jättegod middag på en reasturang mittemot hotellet. Jag trotsade min rädsla och åt tigerräkor och det var tamefan det godaste jag ätit här. Efter det tog jag och Pontus en lång strandpromenad på stranden, letade snäckor och kollade på fyrverkerier (Ja, dom har redan börjat smälla)
Gai Satay och King Prawns
Lilla bruna jag, så ofräshhh

Nu ska vi ut till Bang Po beach för att bada och snorkla hela dagen. Känner att jag inte behöver mer sol så jag tänker ligga i skuggan och läsa en bok.

Koh Nan Guyan

I förrgår åkte vi ut till Koh Nan Guyan som är en liten ö precis bredvid Koh Tao. Rättare sagt är det tre öar som binds ihop av sandbanker som försvinner när det är högvatten. Det är jättefint snorklingsvatten där men tyvärr hade vi glömt snorklarna på Koh Samui, men vi badade, solade och brände oss trots hög spf.
När vi kom till ön så fick vi reda på att den inte öppnade förrens vid 10, så i trekvart gick vi runt på de här läskiga träbroarna runt en av öarna.
Här är vi på den jättehäftiga viewpointen över öarna. Verkligen supercoolt och vi hade en jättebra dag på Koh Nan Guyan.

Lamai beach

Halloba bloggen!
Klockan är strax efter 6 här och vi ska snart gå ut och äta. Idag har vi hängt på den näst största stranden Lamai beach. Solat, badat och njutit av det fina vädret. Fick även naglarna fixade av en thaitjej och shoppat lite granna.

Smoked crab or smoking crab?

På stranden vid piren hittade vi en jätterolig krabba som hade en pinne i munnen och det ser nästan ut som att han röker.

Sunbathing

Idag hann vi sola och bada hela förmiddagen innan båten kom. Eftersom att jag satt i en solstol nästan halva dagen igår så är jag jätte brun och fin på framsidan men blek på baksidan. Ser jätteroligt och fult ut så idag låg jag på mage hela dagen och brännan börjar jämna ut sig.

Shark bay, där vårt hotell låg, sägs vara den finaste stranden på hela Koh Tao.
... Man undrar varför
detta har blivit standardposen så det är dax att byta snart så att jag inte blir enformig

Lomprayah catamaran

Vi har haft fyra soliga dagar på Koh Tao och är nu tillbaka på den större ön Koh Samui. Idag har vi solat och badat på fina shark bay (där vi också har bott) innan vi tog spyfärjan tillbaka till Samui. Till skillnad från förra resan då det var 20 m/s var havet lugnt och fint idag så vi satt glatt på soldäck längst fram och njöt av resan.

Stopp på Koh Phangan...

@ haadtien resort, koh tao

Hallå landkrabbor! Igår kom vi fram till koh Tao mitt i stormen efter 2 timmar i helvetet. 4 meter höga vågor slog mot catamaranen och som värst lutade den 45 grader. Iallafall är vi framme nu och bor i en jättemysig bungalow omringad av palmer i fina shark bay. Idag ska vi sola för resten av veckan ska det regna enligt yr. Ikväll drar vi in till sairebeach och träffar Pontus faster. Vi hörs, puss o kram!

next: koh tao

Ha en trevlig kväll allihopa, imorgon tar vi vårt pick och pack och drar vidare till Koh tao. kommer inte ta med datorn dit men det kanske blir lite mobilbloggning. xx

LUCKA 24

MERRY XMAS

God jul alla fina! Snart ska vi göra oss iordning för att gå på julmiddag ikväll. de har gjort jättefint och dukat upp vid stranden så vi får hoppas att det smakar gott också. Ha en jättebra dag, puss.

christmas feeling?

Godkväll!
har smörjt in mig med aftersun hela kvällen känns det som. Vi åt på en mysig liten reasturang tvärs över gatan som hade jättegod thaimat. var egentligen sugen på pizza men det får bli imorgon till lunch för på kvällen är det julmiddag som gäller. Ska lägga oss i sängen nu med lite chips och vampire diaries och bara mysa. Är jättetrött för igår natt var det en skällande hund utanför hotellet som väckte mig mitt i natten.

Såhär såg jag ut ikväll, sliten som fan efter all sol. linnet är nytt från forever 21.
reasturangen vi åt på
hela hotellet är pimpat inför jul trots att thailändarna inte firar jul själva
finns väldigt mycket djur här, nånslags fjäril och två fula grodor

god natt allihopa och ha en trevlig julafton imorgon, hoppas ni får mycket snö! puss o kram från värmen.

LUCKA 23

Chaweng beach

Godmorgon Sverige!

Sitter på beachreasturangen och tar en eftermiddagscappuchino. Vi har haft jättefint och soligt väder hela förmiddagen men vi 3 så kom en ordentlig skur men nu är det fint igen. Idag har vi hängt på chaweng beach och ätit gott, solat (lite för mycket) och badat i de meterhöga vågorna.
Hade på mig en ny bikini som jag köpte av en strandförsäljare
Hängde på arkbar, ett måste om man besöker koh samui crazy
De har de godaste sandwisherna (?) på ön. Denna med rökt lax, ost, oliver och paprika
... vill aldrig här ifrån.

LUCKA 22

empty

tuff dag idag. blä.

Bophut by night

Vi tog en nattpromenad på stranden efter middagen. Väldigt fint och mysigt och inte en människa alls. På dagen var det några få men vi är nästan själva eftersom att det inte är högsäsong riktigt ännu. och justja, har gjort om designen lite tillfälligt så tryck f5.

idag har jag haft på mig en ny topp från Hip culture köpt på Robinsons i Manila och avklippta Lee-jeans. Ha en trevlig kväll xx

LUCKA 21

HÅROLJA

21 december, 2011

Goddag bloggen!

Idag har vi firat Lukas som fyller 4 med världens godaste chokladtårta och en cappuchino till det ;) Imorse när vi vaknade var det regn men på förmiddagen klarnade det upp så vi hr hunnit bada både i havet och poolen.

På stranden idag, börjar få lite färg faktist!

Aboyog, The phillipines

En dag på ön Leyte var vi i en liten by som heter Aboyog som ligger på södra sidan om ön för att gå på Christmas party på organisationen som Inga jobbat med. Där kan jag säga att vi levde robinsonliv med storm på 80 m/s och en toa som spolas med hjälp av en hink. Den filippinska maten är inget att hurra på så vi levde på cup noodles.

Natten i bungalown precis vid stilla havet var galen. Det kändes som att palmerna utanför skulle falla över, havet skulle sluka oss och regnet lät som hinkar som rann och aldrig slutade. Det regnade mer den dagen än vad det gör på ett helt år (och tänk på att dem har regnperiod då det regnar varje dag...) På morgonen när vi vaknade och satte ner fötterna så nådde vattnet upp till ankeln. sick.
Bungalowen
Spöregn.. syns dock inte men om ni kollar på vägen längst bort i kurvan ser ni att den är helt översvämmad och vi har haft tur.

Bophut beach

Framme på Bophut beach på Koh Samui efter förseningar. Så hela den här dagen som många andra dagar har spenderats på resande fot. Jag har tröttnat på att vänta på försenade plan medan det är sol ute och jag har tröttnat på flygplatsernas cafeér.
Det ska tydligen regna här imorgon igen och om det fortsätter såhär måste jag sola solarium när jag kommer hem typ. Åh är sur och trött och vill ha sol och bad, vill inte lägga ner så många tusen på att inte få njuta.

Komiskt att det var molnklart dagen vi åkte hem från Filippinerna. Det här är 8 på morgonen då vi passade på att bada i våran privata pool som vi inte hade kunnat använda pga av stormen innan vi drog till Manila.

LUCKA 20

peppermint foot lotion i samma serie som scruben jag fick tidigare

Hejdå Filippinerna...

... ni har lärt mig
att leva robinsonliv med översvämning i hela rummet
att skämma ut mig på hela tacloban airport när jag insåg att jag var tvungen att spola med en hink
att störst går först (vilket jag redan visste)
att jag inte ska klaga över kylan i sverie för det har varit ännu värre här
att förstå allvaret i en storm
att ha tålamod för allting tar tid här
att jag vågar åka linbana med magen ner 880 meter över marken

Nu bär det av till sol och bad i thailand!

Lonely tourist in the Philippines

Min lilla Manila guide,
Jag kan börja med att säga att filippinerna inte är likt något annat land jag varit i. Låt oss börja med det negativa vilket är maten. På frukostbuffén finns det allt från friterade fiskhuvuden till sockriga munkar. Socker i allting, socker i brödet, på saltkexen, i mjölken. Väldigt amerikanskt vilket kan bero på att det varit en amerikansk koloni.

Manila. en galen stad som har allting. ursprungligen är det 4 städer som växt ihop till ett megacity med över 12 miljoner invånare. Trafiken är helt galen och det kan ta 2 timmar att åka 2 kilometer på rusningstid vilket är helt sjukt. På den 8-filiga huvudvägen står fattiga människor emellan filerna och säljer olika saker eller erbjuder tvättning av bil. Sjukt att det inte blir påkörda.

Grand plaza äter man godaste buffén med skaldjur, soppor på dina önskemål, sushi osv (doch behöver man salta för maten smakar ingenting) och bästa shoppingen är Mega Mall, som har stora lågpriskedjor som Forever 21 och även märkesbutiker som tex Dorothy parkins, Hugo Boss.

... Buffé på Grand Plaza

Måste även rekommendera Robinsons i Q-city. Vi bor i den gallerian och där hittar man väldigt mycket, elektronik och många av mina favoritaffärer finns där.
... På Mega Mall i julrusningen

Men räddningen i denna stad har varit Starbucks och  The Coffebean, deras isblandade kaffekaramel frappuchinos hade inte klarat mig utan. Jag blir så stressad i den här staden och fattar inte att folk faktist kan leva här.
Det här var bara kortfattat om Manila men jag tycker att alla som vill se en häftig stad och ett häftigt land borde åka hit. Man får verkligen allt i ett om man besöker en av de fina paradisöar som inte är exploterade än. Vi har varit själva skandinavier på alla flygplatser och hotell här och det är verkligen en konstig känsla när man har varit i Thailand.
Så åk hit innan det förvandlas till ett nytt Thailand för det kommer det att göra. Filippinerna har allt som Thailand och mer, förutom maten....

Berättar mer om stormen och Tacloban i ett annat inlägg.

LUCKA 19

Lip butter i kokosnötsdoft! Har flera stycken sånahära, minst 10 alla i olika dofter!

Safe

Gokväll sötnosar!!

Vi har lämnat Tacloban och gått runt här i Manila i några timmar, ätit på Friday's och shoppat. Det kommer bli ännu mer shopping snart, elektronik, The body shop och Top shop bland annat. Men får inte shoppa för mycket för man får bara ha 15 kg till och från Filippinerna.

Har haft de regnigt men bra den här veckan och är säker från stormen. Berättar mer ikväll och ja, jag ska visa fler bilder sandra ;) Ha det bra sålänge!

LUCKA 18

Shower gel från spa wisdom polynesia serien med doft av lime och kokosnöt

LUCKA 17

Massageolja!

LUCKA 16

En body lotion med min favoritdoft Moringa :)

LUCKA 15

Lipgloss.

LUCKA 14

.... en pepparkaksdoftande shower gel som också är med på resan.

14e december, 2011

Godmorgon!
Har haft en tuff natt med jetlag, kunde inte somna förrens tre och väcktes varje kvart av flygplan. det är stora flygplan som landar här drygt varje kvart och då snackar vi stora jumbojets. inatt var det en som även pontus vakna till och han vaknar sällan när han sover gott.
Nu ska vi iväg till flygplatsen och strosa runt, äta lite frukost och sådär. jag tror ingen vill äta på det här hotellet efter igår. sen blir det iväg till filippinernas huvudstas manilla!

På promenad i slummen

Kommer kolla på de här bilderna om en vecka och skämmas över hur blek man är. men whatever. Det är några som undrat vart vi ska åka så jag tänkte berätta om våran resplan,

12-14 dec Bangkok
14-16 dec Manilla
16-19 dec Tacloban
19-20 dec Manilla
20-25 dec Koh samui
25-28 dec Koh tao
28-3 dec/jan Koh samui
3-5 jan Bangkok

Så där ungefär, vet ej hur det blir med bloggningen i filippinerna (Manilla, Tacloban) men på Koh samui blir det uppdatering iallafall. nu vet ni, och hoppas att det gick bra för alla som skrev matte C idag, haha!

LUCKA 13

I lucka 13 låg en hårinpackning, mycket uppskattat. Hoppas ni har det bra i sverige, puss puss!

Framme i Bangkok

Hej hallå! Nu är vi framme i Bangkok och bor på ett fint litet hotell i bushen. Har hamnat i värsta förorten 2 mil från stan men vi ska bara sova så det funkar.

Ska snart dra ut på någon marknad och sen blir det sängen för alla är supertrötta.

... Stopp på donken i Frankfurt!

Framme på hotellet, haha sängen är jättehård :(

NU DRAR VI!!

Har jättebråtom, hejdå sverige!!

LUCKA 12

Kropps och rums parfym. Den luktar perfekt, inte för starkt.

Håller på att stressar runt här hemma, panik.

11 december, 2011

Body wash i lucka 8

foot scrub i lucka 9

... body scrub i lucka 10

och en hand butter i lucka 11

Resfeber

Hej bloggen!

förlåt för dålig uppdatering men jag har haft fullt upp med att jobba, plugga, packa och umgås med min familj för vi åker imorgon!!! Packångest här hemma men just nu väger väskan 10.8 kg så jag är rätt nöjd.

ska ta en dusch nu och skrubba ordentligt alltför att förhindra flagning ;-)

LUCKA 7

LUCKA 5 & 6

Jag hann ju inte lägga ut gårdagens lucka igår så vi köra både lucka 5 och 6 idag.

En handkräm med doft av rosor och ett rainforest volume balsam (fick ett schampoo i lucka 1) så dem får följa med på resan, perfekt reseförpackning och väger inte alls mycket.

When was the last time you did something for the first time?

DAGENS
Humör - Pigg och fräsch! (som alltid dårå)
Frisyr - Uppsatt i en totte.
Klädsel - t-shirt kanske
Borde - Kemi och gym men måste prioritera kemi.
Planer - Ta det lungt, plugga, scruba, packa och DH.
Vill ha - Sovsällskap, en bil och lite godis (MUMS!)
Längtan - Nästa måndag, åka till Arlanda & vidare till Bangkok.
Beroende - Kaffe och mammas julgodis som tog slut ...nu.
Tråkigaste - inte hinna träna den här veckan om jag inte klämmer in det imorgon.
Person - emma
Irritation - hur denna vecka ska gå ihop
Händelse - försovning till 12, Fuckyeah.
Onyttiga - mammas julgodis fortf, Mihiho.
Bästa - Dagens händelse ... air.

xo xo

6e december, 2011

godmorgon! var på personalfest igår inne i stan. drog dit direkt efter skolan och kom inte hem förens i natt så jag försov mig... tills nu.

... och jag började för 7 minuter sen. men måste dra till skolan endå för att vi har ett övningsprov i svenska B som är jättebra att göra.

Snart brun och fin igen!

LUCKA 4

Lucka 4 innehöll en shower gel från the body shops serie earth lovers med doft av aprikos och basilika.

Homeschooled by my father

Åh orkar inte, har suttit sen klockan 12 konstant utan rast med pappa och pluggat kemi. min mage skriker av hunger så nu är det lunchrast och det blir hemmagjorda köttbullar. om jag känner min pappa rätt kommer vi inte vara klara förens sent ikväll, orkar verkligen inte.

Bild från igår :-)

LUCKA 3

Nu är jag hemma och har även hunnit med en middag hemma hos pappa med nyfångad lapplandsröding, färskpotatis och citron.

och i lucka 3 så hittade jag en:

eye make-up remover med doft av camomile. jättestor och jättepraktisk! har redan hunnit använda den för jag är på lucka 15 idag, haha.

3 december, 2011

Sitter på sminket och får hår och smink fixat, det här kommer förmodligen att ta hela kvällen så är hemma ikväll någon gång, visar dagens lucka då. Puss!

LUCKA 2

En enkel svart mascara låg i lucka nummer 2. den är väldigt bra och tjock men slår inte min favoritmascara. det är telescopic från L'oreal som jag tycker man får så himla fina långa och välseparerade fransar av.

Nu blir det lite bubbel här hemma för att fira att det är fredag! Cheers!

2 december, 2011

Godmorgon! eller godlunch? det är fredag idag så jag är på topp, har bara 1 prov kvar innan jag drar och två redovisningar, men en ska jag döda om 10 minuter. woop woop. igår var jag på tomtenatta med sofia och hittade bland annat den här tröjan jag har på mig idag.

Drar till jobbet direkt efter skolan men sen är det helg.

1A DECEMBER/LUCKA 1

I brist på annat så är det här det jag fick i the body shops julkalender lucka 1;